Po stopách neandertálcov

Cyklistická trasa

Cykloturistika v okolí Popradu, v krásnej prírode pod Vysokými Tatrami. Prezrite si miesto, kde sa žilo už pred viac ako 100 000 rokmi. Trasa sa začína na Námestí sv. Egídia v Poprade a smeruje po stopách neandertálcov do obce Gánovce.

Okružná trasa cez Geopark Gánovce, ponad Poprad späť

Poprad – Gánovce – Hozelec – Úsvit – Stráže pod Tatrami- Poprad

Dĺžka: 21 km

Prevýšenie: 100 m

MTB

Povrch: asfalt, šotolina

Obtiažnosť: SPORT

Z Námestia sv. Egídia prejdeme cez sídlisko Starý Juh, napojíme sa na cyklotrasu smer Kvetnica. Po asi 900 m odbočíme doľava, smerom k hospodárskym budovám. Prejdeme cez železničné priecestie a následne po poľnej cestičke popri trati prídeme až do Gánoviec. Po prezretí Geoparku (našiel sa tu výliatok mozgovne neandertálskej ženy, ktorého vek sa odhaduje na 105 000 rokov), môžeme pokračovať ku Gánovskému travertínu, alebo rovno zamieriť do obce Hozelec. Z Hozelca prejdeme cez Úsvit, smer Poprad popod diaľnicu. Peknými poľnými cestami s nádhernými výhľadmi na Vysoké Tatry sa dostaneme do Stráží pod Tatrami a následne späť na námestie. Na trase sa nachádzajú viaceré možnosti občerstvenia, lavičky a náučné informačné panely. Cyklotrasy v okolí Popradu si zamilujete.

2 h

Trvanie trasy

21km

Dĺžka trasy

Námestie sv. Egídia, Poprad 675 m n. m.